Utolsó kommentek

  • TREX: Mi van, fokk, mér' nincs új bejegyzés már? o.O (2013.09.04. 14:04) Magyarország tündököl
  • kamala: index.hu/kulfold/2013/01/29/kinaban_mar_dobozos_levegot_arulnak/ Küldjünk csomagot hazai levegővel :) (2013.02.05. 13:51) Leltár
  • Jánosanyu: Ha átmegyek a Lánchídon, máris a Nagy Falon termek? Jó nagy lett ez a Magyarország. :) (2013.02.02. 16:57) Leltár
  • Commander Taapos: Ja és van sárkánypatkány meg sárkánydisznó is. Na az utóbbi tényleg ütős :D (2013.01.28. 12:49) Leltár
  • Commander Taapos: Kisvakond a városban! :) (2013.01.21. 13:24) Jó, hát ennyire futotta
  • Utolsó 20

Hogyan lett itthon internet

2012.09.01. 17:55 Leslie Judge

Előre szólok, hogy baromi hosszú lesz és annyira azért sem nem izgalmas, sem nem érdekes. ;)

A történet azzal kezdődik ugye, hogy beköltöztem kb. egy hónappal ezelőtt. Akkor nagyon megörültem, mert találtam itt a lakásban egy ADSL modemet.

Ebben a pillanatban két dolog hiányzott az interneteléréshez: hálózati kábel, amivel összeköthetem a gépet a modemmel, és név/jelszó, amivel használni tudom.

Három napig mindig itthon jöttem rá, hogy már megint nem hoztam haza egyetlen kábelt sem. Persze akkor sem tudtam volna használni a név/jelszó páros nélkül, de valahogy ez akkor elkerülte a figyelmemet. De később, amikor beszéltünk a tulajjal, és kérdeztem, hogy egyáltalán van-e a lakásban internetelőfizetés, mert nem találom a hozzáférést. Mondta, hogy nincs. Innentől már nem volt sürgős a kábel kérdése.

Ebben a pillanatban két dolog hiányzott az interneteléréshez: internet-előfizetés és hálózati kábel.

Szerveztünk egy találkozót a tulajjal, mert egy új előfizetéshez szükség van az ő eredeti ID kártyájára (személyi igazolvány). El is jött, szépen felkerekedtünk hármasban vele és Dórival (aki kínai lány, de tud magyarul, ezért is van magyar neve), és elmentünk a China Unicom valami közeli üzletébe, ami annyira közel volt, hogy vagy egy óráig kerestük. De meglett és igazából is közel van a lakáshoz. Azért mentünk oda, mert Dóri már korábban kiderítette, hogy nekik van 10 Mbites csomagjuk, és állítólag itt ez a leggyorsabb, amit a nép megvehet. Dóri elmondta, hogy mit szeretnénk, ők megkérdezték a címet, aztán mondták, hogy mivel a környéken sincs kábelük, nem hogy a házban, így ebbe a lakásba nem tudnak szolgáltatni. Király!

Ekkor a tulaj kezdett el telefonálgatni még ott, és szerzett három ajánlatot a China Telecomtól. Ebből kettő mobilinternetes volt, úgyhogy azt hagytam is a fenébe, de a harmadik rendes vezetékes net, igaz csak 4 Mbites, de a China Telecomnak nincs gyorsabb. Ami viszont van nekik, az kábel a házban. Zsír, akkor legyen az!

Elköszöntünk a tulajtól, s Dóri menet közben telefonált a China Telecomnak, hogy akkor mi legyen. Ők mondták, hogy mondjuk meg a címet pontosan, és akkor küldenek egy embert, aki majd beköti. Mondja nekik a címet, és rögtön sejtettem, hogy értik a dolgukat, mert rákérdeztek, hogy A1-es vagy A2-es épület? Nekem meg fogalmam sem volt. De mondom Dórinak, itt a lakás 3 percnyire gyalog, menjünk, aztán kérdezzük meg a kapus fiút, elvégre ő őrzi, csak tudja, milyen számú épület.

Azt már csak érdekesség képpen jegyzem meg, hogy az egész lakópark két épületből áll, A1-esből és A2-esből. Hogy minek az A, ha csak az van, nem tudom...

Odaértünk a házhoz, Dóri már beszélt is a kapusfiúval, jó hosszan, én meg unatkoztam, és elkezdtem nézelődni. Mit látok? A ház falán bazi nagy betűkkel ki van írva, hogy A1. Na persze elég magasan van, én meg nem szoktam hátrahajtott fejjel közlekedni. Mindegy, megvolt az infó. Dóri megint telefonálgatni kezdett. Hosszas tárgyalás után kiderült, hogy mégsem jönnek csak úgy ki, hanem be kell menni a központjukba személyesen. Fasza! Akkor ezt hagyjuk is mára, és menjünk vissza dolgozni!

Egyik kollégám mondta pár nappal később, hogy náluk a lakóparkban tök egyszerű volt a dolog, mert a szolgáltatónak (China Unicom) van egy kirendeltsége a parkban, úgyhogy ott mindjárt el is lehetett intézni a dolgot. Szerinte kérdezzem meg az itteni menedzsmentet, hogy nincs-e nálunk is valami ilyen. Jó. Na hát innentől hol elfelejtettem, hol meg olyan későn értem haza, hogy már nem lehetett semmit intézni, és ez volt a sűrűbb eset.

Mindegy, lassan megszoktam, hogy itthon nincs net, és már odáig fajult a dolog, hogy hasznos dolgokat kezdtem csinálni a lakásban, mint pl. az ablakmosás, egyéb takarítás. Nekiálltam kipucolni a konyhát... Hadd ne mondjam tovább! :D

Pénteken reggel kihúztam az ágy melletti éjjeliszekrény fiókját, amit eddig még sosem, de most el akartam tenni pár könyvet. Nem volt üres. Találtam többek között egy rakat kulcsot a lakás összes belső ajtajához, ami iszonyúan hasznos, mert így majd magamra zárhatom a konyhaajtót kulccsal, amikor meztelenül főzök vagy nem tudom... Aztán volt ott még két kártya, amikkel a kaput lehet nyitni, már ha épp működik. És találtam még egy papírt, amire mindenféle hasznos dolgokat írt fel valaki valamikor. Többek között egy internetelőfizetés adatait is.

Bevittem magammal, és megkértem Dórit, hogy hívja már fel a China Telecomot, hogy hátha ez valami használható dolog. Felhívta őket, aztán engem és mondta, hogy van egy jó híre meg egy rossz. A jó az volt, hogy van aktív internetelőfizetés a lakásban, bár csak 2 Mbites, a rossz az, hogy bár két hónapig nem használtam (naná, abból egy azzal telt, hogy vártam a beköltözésre), de azt ki kellene fizetni, és havi 158 yuanba kerül. Mondtam, nem baj, kifizetem, csak akkor működjön. Ja, és mivel augusztus van, csak a júliusit lehet kifizetni, azt viszont muszáj, mert ha azt nem rendezem, akkor végleg kikötik. Mekkora király vagyok már, hogy pont augusztus 31-én találtam meg a papírt?! :)

Dóri nézte, lehet neten fizetni, de annyira nyakatekert módon, hogy ő sem értette, pedig ő ugye tud kínaiul. Akkor mondom, kifizetem személyesen, hol a legközelebbi. Na hát nincs is olyan messze. Nosza, felpattantam a bringára és elmentem kifizetni. Nagy nehezen megtaláltam, és beestem az ajtón, ahol közölte a kissrác, hogy náluk most lehalt a rendszer, úgyhogy bármit is szeretnék, azzal ők momentán nem tudnak mit kezdeni, és azt sem tudja, hogy mikor fognak tudni, talán fáradjak el egy másik kirendeltségbe. Jó fej... 5-ig kellene befizetni, és fél 4 van, én meg azt sem tudom, hogy hol van másik kirendeltségük.

Ebben a pillanatban három dolog hiányzott az interneteléréshez: a lelki békém, rendezett júliusi tartozás és hálózati kábel.

Miután leküzdöttem a kényszert, hogy elsírjam magam, felhívtam Dórit, aki ugyan már otthon volt, de szerencsére rendes lány, és segít munkaidőn kívül is, úgyhogy miután hosszan beszélt velük telefonon, végül is be tudta fizetni helyettem neten keresztül. Majd hétfőn megadom neki.

Ebben a pillanatban egy dolog hiányzott az interneteléréshez: hálózati kábel.

Elhatároztam, hogy akkor most elmegyek a Bainaohui (angolul csak Buy Now) nevezetű helyre, ami lényegében egy számtech és elektronikai piac, és veszek egy wifi routert is, hogy akkor már hadd lássa a netet minden kütyüm. Felhívtam a benti ügyeletest, hogy ugyan kapcsolja már be a riasztót a szobámban, mert mégsem fogok visszamenni. Apropó, nem kell esetleg valami a bótból? Kért egy 8 GB-os micro-SD kártyát. OK, veszek. Azt mondta, hogy 80-nál többet ne adjak érte. OK, mondom, és elbringáztam a helyre. Vettem egy fasza kis zsebroutert meg egy 16 GB-os micro-SD kártyát, szigorúan 80-ért, aztán hazatekertem, hogy akkor összerakjam az egészet. Itthon kibontottam a routert és akkor jött a felismerés.

Ebben a pillanatban két dolog hiányzott az interneteléréshez: 2 db hálózati kábel.

Merthogy kábelt azt nem vettem. Na mindegy, akkor mégiscsak bemegyek, mert bent van. Egy órát hűsöltem, aztán fogtam az SD kártyát és bebringáztam. A nagy hűsölés közepette, mivel én is ügyeletes voltam tegnap, csörgött is a mobil. Olyasmit kérdeztek, amit meg tudtam volna nézni neten, dehát ugye az nem volt. Mondta a csaj, hogy akkor majd ha lesz, akkor azon a számon, amit kiír a telefonom, hívjam majd vissza. OK. Tehát irány be!

Bent kerestem két kábelt, kipróbáltam, hogy tutira működnek-e. Működtek. Bevittem a kártyát a benti ügyeletesnek és mondtam, hogy milyen fasza vásárt csináltam neki, csontra 80-ért hoztam neki a 16 gigásat. Aha, csakhogy ő 8 gigásat kért, mert max. akkorát kezel a kamerája. Király! Éreztem, hogy ez a nap nem az enyém. Aztán persze jött rögtön az isteni sugallat, hogy hát nekem egy 8 gigás kártya van a telefonomban, elfér abban a 16-os, nosza másoljuk át a kártyám tartalmát az újra, aztán akkor övé a 8 gigás, és kiegyeztünk 50-ben. :) Minden fasza, megyek is haza akkor, szevasz!

Itthon letekerem a két kábelt, dugom a modembe amit kell, a routerbe amit kell, és dugnám őket bele valami áramforrásba. Igen ám, de a hosszabbítómon csak keresztbe lehetne bedugni bármelyiket is a két szabad luk egyikébe, és úgy eltakarnák a másik lukat, de ez nem is akkora baj, mert a számítógép és a monitor dugójától amúgy sem férnek el eleve. Akkor most hova a frászba dugjam őket?

Ebben a pillanatban két dolog hiányzott az interneteléréshez: 2 db konnektor.

A szobában van ugyan még három szabad konnektor, de ezek ugye sokkal messzebb vannak egymástól, mint amit a telefonzsinór meg a hálózati kábel engedne. De végül is sikerült úgy kisakkozni, hogy a TV két oldalán lévő konnektorokba faszán elérjenek. Igen ám, de az egyik konnektor annyira szar, hogy a router ugyan ki nem esik belőle, de saját súlyánál fogva képtelen olyan szögben állni, hogy amikor nem fogom, akkor is érintkezzen és kapjon áramot. Király! Akkor próbáljuk meg fordítva! Mindösszesen másfél centi hiányzott ahhoz, hogy a modem adaptere elérjen a konnektorig. Ezt még ügyes kábelmozgatással leküzdöttem, de azt már nem tudtam, hogy egyszerűen kiesik a konnektorból.

Jó, mondom, akkor legyen mégis a konyha. Van ott elég konnektor, legfeljebb kicsit gyengébb lesz a wifi a fal miatt. Mident faszán bedugtam, mégsem világítottak a kis lámpák a modemen. Kihúzom, bedugom, semmi. Halott.

Ebben a pillanatban négy dolog hiányzott az interneteléréshez: a lelki békém, egy működőképes ADSL modem és 2 db konnektor.

Jó, hát valahogy csak vissza kellene akkor szólni a csajnak, hogy mi van, ne várja a választ. Hívom a számot, erre valami központ veszi fel és a gép is kínaiul beszél. Kb. itt adtam fel és elmentem aludni.

Ma reggel lementem a boltba, vettem olyan elosztót, amibe garantáltan be tudok dugni mindent egyszerre, és bementem hozni egy modemet is, mert bent ugye az is hegyekben áll. De akkor már a biztonság kedvéért telefonzsinórt meg ADSL splittert is hoztam magammal, hogy hátha valami még szar lehet a lakásban. De nem. Összeraktam, működik.

Ennyi a történet. Nem biztos, hogy megérte végigolvasni. :)

2 komment

Címkék: internet kálvária

A bejegyzés trackback címe:

https://megint4ev.blog.hu/api/trackback/id/tr144745991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asghard 2012.09.03. 07:10:36

A nehézségek csak erősítenek, mondaná egy facebook bölcselet... :))) Azért, hogy lett internet, fejezd be az ablaktisztítást :)))

Wendiii · http://hivataliagyhalal.blog.hu 2012.09.03. 07:28:28

Egy kicsit írd át a végét, aztán ha hazamész (majdnem azt írtam, hogy hazajössz, de már én sem vagyok otthon), akkor betársulhatnál a Showder Klubba. :)
süti beállítások módosítása